Sectorplan corona

3 november 2022

Sectorplan corona

We zijn dit schooljaar weer gezond en wel begonnen. Toch is het coronavirus nog niet helemaal weg uit onze maatschappij. Naar school gaan is ontzettend belangrijk voor onze leerlingen. We willen het onderwijs zoveel mogelijk door laten gaan, ook als het coronavirus oplaait. Daarom heeft de overheid een sectorplan gemaakt voor het onderwijs.

In dit sectorplan staan vier fases met maatregelen voor alle onderwijssectoren en de kinderopvang. De maatregelen zijn er om besmettingen te voorkomen en het onderwijs zo verantwoord mogelijk open te houden. Scholen moeten hiervoor zelf een draaiboek maken. Ook wij hebben een draaiboek klaarliggen. Dit hebben wij afgestemd met de medezeggenschapsraad. In deze link kunt u nalezen wat het inhoudt voor onze school. Ter geruststelling; op dit moment hebben we weinig zieke leerlingen en medewerkers. Maar we willen wel voorbereid zijn, mocht het coronavirus in de herfst en winter toch oplaaien.