Open ochtenden

Bent u nieuwsgierig naar obs Piet Mondriaan? Kom dan langs bij één van onze open ochtenden!
Wij houden 9 open ochtenden per schooljaar waarin de directeur en een leerkracht u rondleiden door onze school. Zij vertellen u graag over de school en de visie op het onderwijs. Uiteraard is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen. Een rondleiding/kennismaking duurt ca. 1.30 uur en vindt plaats in de ochtend.

Als u besluit uw kind bij ons op school in te schrijven, vult u het aanmeldingsformulier in dat u tijdens de rondleiding hebt gekregen. De toelating is een feit wanneer u een bevestigingsbrief van de school ontvangt.

Heeft u interesse voor de open ochtend &rondleiding? Stuurt u dan een e-mail naar: info@obspietmondriaan.nl

Na ontvangst nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Graag tot ziens!

Open dagen  schooljaar 2023-2024 tussen 08.45 uur – 11.00 uur (vooraf reserveren noodzakelijk)

woensdag 20 september 2023

dinsdag 17 oktober 2023

woensdag 22 november 2023

woensdag 10 januari 2024

woensdag 14 februari 2024

woensdag 13 maart 2024 (vol)

woensdag 10 april 2024 (vol)

woensdag 22 mei 2024

woensdag 26 juni 2024

Wendagen

Tegen de tijd dat uw kind vier jaar wordt, mag uw kind een aantal ochtenden wennen op de basisschool. In overleg met de groepsleerkracht worden deze wendagen afgesproken. Ongeveer een maand voordat uw kind vier jaar wordt, neemt de leerkracht hierover contact met u op.
De leerkracht houdt ook met u een intakegesprek over uw kind. Hierin kunt u vertellen hoe uw kind zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en wat u belangrijk vindt voor uw kind.

Indien uw kind vlak voor, tijdens de zomervakantie of net voor de kerstvakantie vier jaar wordt (eind mei tot de zomervakantie of eind november tot de kerstvakantie) is het mogelijk dat er geen wendagen zijn en wordt uw kind na de vakantie geplaatst.
Dit heeft te maken met de grote hoeveelheid activiteiten die voor deze vakanties plaatsvinden. Vlak voor de zomervakantie kan het zijn dat het verschil tussen een startende kleuter, en kinderen die al ruim zes jaar zijn, te groot wordt bevonden en wordt ook geadviseerd uw kind in het nieuwe schooljaar te laten starten.

De dag na de 4e verjaardag mag uw kind hele dagen naar school. Uw kind is echter pas leerplichtig als het vijf jaar is geworden.