Groepsgrootte

De Piet Mondriaan heeft schooljaar 2020-2021 ruim 390 leerlingen, verdeeld over 16 groepen. De school is de laatste jaren stabiel wat leerlingaantal betreft.

De stabiliteit van de school garandeert constante financiering en mede hierdoor kunnen wij ons onderwijs goed organiseren en toekomstbestendig inrichten.

Bij de start van het schooljaar beginnen de groepen 1-2 met ongeveer 22 leerlingen. Zodra een nieuwe leerling 4 jaar wordt komt hij/zij bij ons op school. Aan het eind van het schooljaar hebben groepen 1-2 ongeveer 28-31 leerlingen.

Dit schooljaar hebben wij  dubbele groepen voor de leerjaren groep 3 tot en met 8.  Voor deze groepen houden we een maximale groepsgrootte aan van 28 leerlingen.
Wij vinden het fijn om met parallelgroepen te werken. De leerkrachten van de parallelgroepen werken intensief samen en hebben veel werkoverleg. Dit komt ons onderwijs zeer ten goede.

Wilt u meer informatie over de groepsgrootte? U kunt ons altijd bellen. 0294 281900