Ouderraad

De ouderraad initieert en organiseert, in nauwe samenwerking met school, evenementen voor leerlingen en ouders. Wij geloven dat deze activiteiten voor kinderen én ouders een belangrijk verbindend element kunnen zijn, zeker ook voor de ouders van kinderen in de hogere groepen (die misschien minder vaak op school komen).

Hierbij op een rij wat de Ouderraad onder meer organiseert gedurende een schooljaar,  uiteraard vaak met hulp van de klassenouders en andere actieve vrijwilligers:

• Alle meesters en juffen ontvangen aan het begin van het jaar een bijdrage voor de aankleding van de klassen
  • School ontvangt een bijdrage om alle vrijwilligers van school te kunnen bedanken
  • We sparen voor het lustrum en voor een goed doel
  • De Ouderraad organiseert een gezellige Ouderborrel
  • Schoencadeautjes, strooigoed, chocoladeletters en het podium voor Sinterklaas
  • Voor een gezellige kerst versieren we de gangen op school, staat er een grote kerstboom op het schoolplein en organiseren we de kerstborrel
  • Voorleesontbijt: We regelen voorlezers en ook zorgen we voor het ontbijt die ochtend
  • Alle klassen worden met Pasen voorzien van paastakken, paaseitjes en een traktatie voor de kinderen
  • Een heerlijke taart voor de Meesters en Juffen op Meesters- en Juffendag
  • Na afloop van de Avondvierdaagse trakteren we alle kinderen op een ijsje en zorgen we voor een feestelijk onthaal bij de finish
  • De groepen 8 ontvangen een bijdrage voor het kamp
  • Eindfeest: Om het jaar goed af te sluiten organiseren we de Piet Mondriaan Parade! Het  leukste feest van het jaar, waar alle ouders en kinderen welkom zijn!
  • En als laatste activiteit de bloemen en de consumpties voor de eindmusical van groep 8.

Ouderbijdrage

Deze activiteiten maken het naar school gaan in een dorp als Abcoude en in het bijzonder de Piet-Mondriaan school extra leuk voor onze kinderen en zijn aanvullend op de reguliere leerdoelstellingen die de school zelf verzorgt.

Om dit  mogelijk te maken wordt aan de ouders jaarlijks een ouderbijdrage gevraagd. De ouderbijdrage bedraagt € 45,00 per kind – bij ieder volgend kind betaalt u € 5,- minder.

De ouderbijdrage is een vrijwillige bijdrage en we realiseren ons terdege de verschillen in persoonlijke financiële situaties. We doen daarom een bijzondere oproep aan de ouders die dit kunnen om hun bijdrage te leveren aan de activiteiten die het schoolgaande leven voor onze kinderen net dat stukje extra geven!

Wilt u de Ouderraad ondersteunen? Wij kunnen tijdens de verschillende activiteiten vaak vrijwilligers gebruiken. Stuur ons een mailtje of spreek ons aan op het schoolplein! Ons emailadres is: ouderraad@obspietmondriaan.nl , ook voor uw vragen.

Volg ons ook op Klasbord (Aanmeldcode V4U-YD3) en blijf op de hoogte!

De leden van de ouderraad