Kinderboekenweek 2 t/m 13 oktober 2019

24 september 2019

Kinderboekenweek 2 t/m 13 oktober 2019

In de 10e editie van het jaarlijkse Kinderboekenweekproject toont WG Kunst in Amsterdam het beeldend werk van kunstenaar Wim Hofman. Wim Hofman woont en werkt in Zeeland (Vlissingen). De tentoonstelling omvat een groot aantal originele tekeningen en schilderingen uit boeken. Daarnaast maakte hij nieuw werk, waaronder een ruimtelijke installatie.

Wim Hofman is een multi talent. Behalve beeldend kunstenaar is hij schrijver, dichter en illustrator. Hij behoort tot de top van de Nederlandse schrijvers en illustratoren en ontving o.a. Zilveren en Gouden Penselen en Griffels, de Theo Thijssenprijs voor zijn gehele literaire oeuvre en de Max Velthuisprijs, een driejaarlijkse oeuvreprijs voor Nederlandse illustratoren.

Het werk van Hofman ademt een vrije geest en grote fantasie uit. Hij beperkt zich niet tot schildersdoek en papier. Zijn werk bevat speelse, naïeve en absurdistische elementen. Humor speelt een belangrijke rol in zijn werk en hij plaatst zijn beelden dikwijls in een onverwachte context.

Met deze tentoonstelling wil WG Kunst de autonome beeldende zeggingskracht van Wim Hofmans werk onder de aandacht brengen van een breed publiek van volwassenen en kinderen. In de tentoonstelling worden workshops voor schoolklassen gegeven.

Tentoonstellingsperiode 14 september t/m 3 november 2019
Openingstijden dinsdag t/m zondag 13.00 – 17.00