Het Nationaal Voorleesontbijt

29 januari 2020

Het Nationaal Voorleesontbijt

Woensdagmorgen 22 januari zijn De Nationale Voorleesdagen groots van start gegaan met Het Nationale Voorleesontbijt van H.K.H. Prinses Laurentien. Bekende en onbekende Nederlanders lezen vanaf een week lang voor bij bibliotheken, basisscholen, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven door het hele land.

Peuters en kleuters worden voorgelezen uit het Prentenboek van het Jaar 2020 Moppereend. Dit alles om het belang van voorlezen te onderstrepen, want voorlezen is goed voor de taalontwikkeling. Zo komen peuters en kleuters in aanraking met nieuwe woorden, leren ze hoe een zin opgebouwd is en vergroten ze hun woordenschat én taalbegrip.

Ook de obs Piet Mondriaan vond het voorleesontbijt plaats. De ouderraad had een overheerlijk ontbijt geregeld voor alle leerlingen, wat een lekkere start. Natuurlijk werd er in ieder lokaal voorgelezen uit een spannend boek. Wat het allemaal nog leuker maakte was dat de leerlingen verspreidt waren over alle groepen, groot en klein door elkaar; wat een mooi begin van de dag en de start van De Nationale Voorleesdagen.