De scholen zijn weer begonnen!

5 september 2019

De scholen zijn weer begonnen!

Na de zomervakantie is het voor kinderen weer wennen om naar school te fietsen. Voor een deel van de kinderen is het de eerste keer dat zij zonder begeleiding van ouders naar school gaan. De beschermende vleugels van vader of moeder worden ingeruild voor vrienden en vriendinnen inclusief de bijkomende afleidingen. Na de vakantie weer naar school gaan is spannend en met alle nieuwe indrukken is het lastig de aandacht er 100% bij te houden. Ook voor automobilisten is het na een relatief rustige periode op de weg weer even wennen.

Kinderen verdienen een veilige rit naar school. Daar kan niemand het mee oneens zijn. School is voor kinderen de plek waar zij zich veilig voelen. De weg ernaartoe moet dat ook zijn.

Wij vragen u vooral met de fiets of lopend naar school te komen. Dit geeft minder drukte op de weg. De Piusschool heeft sinds dit schooljaar dezelfde schooltijden als de Piet Mondriaan. Dit geeft extra drukte in het dorp tussen 8.10-8.30 uur. Met elkaar kunnen we het veilig houden voor de kinderen. We rekenen op uw hulp!