Zoom Workshop: Thuisonderwijs en Huiswerk

20 januari 2021

Zoom Workshop: Thuisonderwijs en Huiswerk

Nu de scholen nog steeds dicht zijn wordt er als ouder van je verwacht dat je je kind ondersteunt met het thuisonderwijs. Daarbij wordt er niet van je verwacht dat je hetzelfde programma draait als op school. Dat kan ook helemaal niet. Je hebt waarschijnlijk nog je eigen baan, meerdere kinderen en allerlei andere dingen die je moet regelen. Oh ja en je bent ook geen docent, dat is een vak. Thuisonderwijs tijdens de Corona uitbraak is een unieke situatie, voor ouder, kind en school. Het kan dus heel goed zo zijn dat het wat minder gestroomlijnd loopt thuis.

Wat is handig om wel of niet te doen in het begeleiden van je kind(eren) en wat is de ervaring van andere ouders? Hoe kan je je kind(eren) het beste ondersteunen met hun thuisonderwijs en huiswerk? Dit en meer is gesprek van onderwerp tijdens deze interactieve workshop. In haar online huiswerkklas heeft Karin veel kinderen opgevangen de afgelopen tijd. Zij deelt deze avond graag haar bevindingen hoe jij als ouder op deze uitzonderlijke situatie kunt inspelen. Ook is er ruimte voor vragen en eventuele zorgen. Karin zal daar zoveel mogelijk antwoord op geven.

Zoom Workshop

Deze workshop organiseren we online via Zoom. Met Zoom kun je met elkaar videobellen. Net zoals bij een ‘normale workshop’ kun je elkaar zien, met elkaar praten en ook chatten. De workshop is dus interactief. De workshopbegeleider kan ook haar computerscherm delen waardoor er op die manier -ter ondersteuning van het thema- ook informatie gedeeld kan worden. Je kunt Zoom eenvoudig gebruiken vanaf je desktop of laptop, maar er zijn ook apps beschikbaar voor je smartphone en tablet. Zoom is gratis.

Ouders voor ouders

Deze Zoom-Workshop wordt begeleid door Karin Loogman. Karin heeft ervaring als docent, begeleidt kinderen bij hun huiswerk en heeft zelf drie pubers in huis. Ze weet hoe gefrustreerd kinderen en ouders van huiswerk kunnen raken, juist in deze bijzondere tijd. Ze deelt graag haar kennis en ervaring tijdens deze workshop.

Deelname en aanmelding

Deelname is gratis na aanmelding. Klik hier om je aan te melden. Na aanmelding krijg je van ons de inloggegevens om te kunnen deelnemen aan de ‘Zoom Workshop’. Deze begint om 20:00 uur en duurt tot ongeveer 21:30 uur.

maandag, februari 1, 2021 – 20:00 uur tot  21:30 uur