Op zoek naar leuke boeken voor je kind? De AfhaalBieb helpt

7 april 2021

Op zoek naar leuke boeken voor je kind? De AfhaalBieb helpt

“Ik hoorde van een andere moeder dat je boeken kunt reserveren en dan kunt ophalen in de AfhaalBieb. Het reserveren van eerste leesboekjes vind ik lastig. Wat is nou een leuk boekje dat past bij het leesniveau van mijn kind”

Bij de Bibliotheek zijn experts die advies kunnen geven welk boek het meest geschikt is voor jouw kind. Collega Alice vertelt: “Ik heb wat boeken uit de kast gehaald en telefonisch overlegd welke ze zouden willen hebben. Die boekjes heb ik uitgeleend en klaargezet in de Afhaalbieb. Mevrouw was erg blij en heeft ze dezelfde middag opgehaald. Haar kind kan nu weer lekker lezen’.

Voor heel veel kinderen is het juist nu belangrijk om extra te lezen. Omdat ze net zijn begonnen met lezen in groep 3; omdat ze een boekenbeurt hebben; misschien een leesachterstand of gewoon omdat ze lezen leuk vinden. Lezen, lezen, lezen. Daar gaat het om! Toch is het soms lastig om voor je kind het juiste boek te vinden in de online catalogus van de Bibliotheek. Weet je dat de medewerkers van de Bibliotheek graag helpen bij het vinden van het juiste boek? Neem contact met ons op via de telefoon of de mail en we helpen je graag?

Met wat extra informatie over de interesse van je kind; de favoriete onderwerpen; favoriete schrijvers gaan wij aan de slag. We zoeken de leukste boeken bij elkaar. We nemen contact op om te overleggen en daarna staan de boeken klaar in de Afhaalbieb.

Kennismaken met boeken is heel gemakkelijk, want kinderen zijn gratis lid van de Bibliotheek. Kinderen tot 18 jaar betalen helemaal niets bij de bibliotheek. Tot je 18de verjaardag kun je dus kosteloos eindeloos boeken lenen, heerlijk!

Onze vestigingen zijn gesloten. De AfhaalBieb is open.

Je kunt boeken en andere materialen gewoon reserveren via de catalogus op de website of via de Bibliotheek Wise-app. Zodra de boeken binnen zijn, krijg je bericht. De boeken worden op je pas gezet en liggen dan klaar bij de ingang van de Bibliotheek.
Je kunt ook telefonisch reserveren. We zijn telefonisch bereikbaar op de tijden dat de Bibliotheek ook open is voor de AfhaalBieb.

de Bibliotheek Abcoude

Vestiging van de Bibliotheek Angstel, Vecht en Venen

Buiten openingstijden kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week via de website materialen verlengen en reserveren en online inschrijven.

AdresBroekzijdselaan 46 b
1391XL AbcoudeTelefoon+31 (0)294284343E-mailinfo@bibliotheekavv.nl

Openingstijden

maandag14:00 – 17:00 uurdinsdag14:00 – 17:00 uurwoensdag14:00 – 17:00 uurdonderdaggeslotenvrijdag14:00 – 17:00 uurzaterdaggeslotenzondaggesloten