KOOLMEESPAD

2 maart 2022

KOOLMEESPAD

Loop het Koolmeespad en ontdek de natuur van Klarenbeek. Onderweg ontmoet je verschillende dieren en bomen. We vertellen je wat klimaatverandering voor deze soorten betekent. Verder kun je leuke opdrachten doen.

Het Koolmeespad is ontwikkeld in opdracht van natuurvereniging De Ruige Hof. Leerlingen van groep 8A en 8B van OBS Piet Mondriaan in Abcoude (schooljaar 2021-2022) hebben teksten aangeleverd en de opdrachten bedacht. Ineke Bams Natuurbeleving & Duurzaamheidseducatie heeft het project begeleid. Het Koolmeespad is mogelijk gemaakt door subsidie van ‘Groen doet goed’. Met dit programma wil provincie Utrecht stimuleren dat kinderen vaker naar buiten gaan, de natuur in.

Voor wie is dit pad bedoeld?

Het Koolmeespad is voor kinderen vanaf een jaar of tien. Je kunt het pad lopen met ouders, schoolklassen en andere groepen, bijvoorbeeld tijdens een verjaarspartijtje.

Op twaalf plekken vind je een QR-code. Daarmee vind je informatie en een leuke opdracht. Hiervoor heb je geen materialen nodig. Alleen dus een mobiele telefoon of een tablet.

De teksten en opdrachten zijn ook terug te vinden op de website van De Ruige Hof: https://www.deruigehof.nl/koolmeespad.

de Ruige Hof

Adres locatie Tuinhuis: Abcouderstraatweg 77, 1105 AA, Amsterdam Zuidoost.